Anna

Hallo fälttävlans tjejer!!! Jag är jätte nyfiken på hur ni la upp trimmningen inför fältävlansstarten!

Här kommer min vecka:
Måndag 7:e: Dressyrjobb,  kändes bra men har lite svårt med tajmingen. Förvänd galopp blir lite stressad och hon drar iväg

Tisdag 8:e: Dressyrjobb igen, tränade mycket övergångar. Drar iväg efter galopp, fick göra många ryggningar så blev det bättre. Skritt galopp skritt.

Onsdag 9:e: Red travcavaletti på 8 volt för hon skulle få gymnastisera lite.

Torsdag 10:e: red ut en ”lugn” tur. Var ganska fjantig!

Fredag 11:e: Dressyrträning för Lollo Åman. Fick jobba mycket med takt och balans. Skulle våga fånga upp, sen släppa och rida framåt. Det var jättesvårt för vi brakar iväg all världens väg. Ingen kontroll på någonting och kunde knappt rida dit jag skulle… kändes hemskt.. Sen helt plötsligt hittar hon balansen och känns helt super!! Varar inte länge men nu har vi och träna på!! Jag måste våga släppa henne så hon får bära sig själv utan att hon blir för låg i formen.

Lördag och Söndag fick hon vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0