Lisen 17/5

Nu var det ett tag sen jag bloggade, men vi har kört på som vanligt :)

söndag: (Lisen skriver). Idag var första lagtävlingen som jag och Schottis hade tänkt vara med på. Men i så fall skulle vi behövt göra en felfri uppvärmningsklass- i vilken vi fick ett pet. Men överdomaren var schysst och sa att om vi red felfritt i omstarten skulle vi få vara med ändå. Men vi fick ett pet i den också :s. Annars kändes det jätte bra och han bjöd framåt och allt :) .

måndag: Vila.

tisdag: (Lisen skriver). Idag red jag och Ella ut en sväng i skogen, jag på Schottis och Ella på Madison. Det gick bra och Schottis var pigg o gla’.

onsdag: (Linda skriver). Idag red jag hos Anna. Vi körde hoppning med ”snäva svängar” då hon la tunnlar som man skulle rida igenom innan hindret, så man kom rakt liksom. Sen fick vi också rida tunnlar långt ut i hörnen för att få prova lång en anridning, då man bara skulle träna på att sitta o vänta på dom tills de hoppade. Schottis var pigg och väldigt lydig :).

torsdag: (Linda skriver). Idag tog jag och Schottis en mysig liten tur i skogen, men det blev även lite intervallträning. Först galopperade vi på ett gärde, sen fortsatte vi galoppera ner på en stig över ån och en uppförsbacke. Sen skrittade vi en lång stund. Efter det tog jag gärdena hem istället för grusvägen och då skulle vi ”BARA TRAVA”, men Schottis skulle ju såklart galoppera istället, så då fick han det. Men det blev några glädjeskutt också :)

fredag: (Linda skriver). Idag red jag med Cornelia. Vi red runt mullersäter. Vi tog en ganska lugn tur eftersom Schottis och Flash ska tävla på söndag. Men vi tog en liten galopp på gärdet och en i skogen. Schottis var busig och pigg.

lördag: (Lisen skriver). Jag och Schottis tog en barbacka tur. Lugnt och så gick det. Punkt.

söndag: (Lisen skriver). Täävling idag! Taggad på att kvala för laget :D. And we DID it! (Y) Han var ”lite små seg” i början av rundan men när han kom igång kändes det riktigt bra. Det är ju liksom så lätt att peta ett men idag hoppade han ordentligt! :)


Kommentarer
Postat av: Anna E

Yes! Nu är ni kvalade! Bra!

2009-05-17 @ 20:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0