Lenita 12/5


Det var ett tag sedan jag skrev så det blir mest en sammanfattning av vad vi gjort hittills. Vi har hoppat ca 1gång per vecka, tränat en hel del tornerspelsprylar och så har jag tömkört och tränat lite för att eventuellt kunna köra henne lite längre fram.

I söndags var vi hos Arbogakuskarna och tävlade KM. En liten klubb men med ett väldigt gott gäng som håller på med lite allt möjligt i hästväg. Vi hoppade en clear round och en A:0 A:0 på 90cm. Fick en felfri runda och en runda med 4fel då jag missade på ett hinder och var tvungen o lägga en volt.

Jag är dock väldigt nöjd för Biza kändes enormt bra. Hon lyssnade hela tiden både framåt och tillbaka. Vi tog oss enkelt över alla hinder. Detta var ändå bara vår 3e start på 90cm sedan jag tog över henne och 1a starten sedan vi flyttade till fastlandet. Med andra ord så är jag väldigt nöjd med min häst just nu.

Kanske, kanske, kanske debuterar vi på 1m snart.. Som det kändes i söndags så var det i alla fall inte långt borta..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0