Alexandra

Onsdag: Blev mycket galoppjobb även idag men mycket vikt på att kunna öka och sedan snabbt och lätt samla upp henne igen. Hon lyssnade super bra så det va riktigt kul att allt arbete man lägger ner ger resultat. Jag tränade även på att göra snabba vändningar på bakdelen som behövs vi bra omhoppningssvängar.
Torsdag:  Red lite barbacka. Det är nog något jag skulle behöva träna mer på för jag orkade bara rida i 20 min sen så hade jag superont på insidan av låren. Den lilla stund jag red så märkte jag i alla fall att jobbet jag hade gjort dagen innan satt kvar bra och hon lyssnade bra. Den tiden jag red shettis barbacka hon Anna så va galoppen den trevligaste gångarten, men på cherry va den lite större så traven va bekvämast på henne.. hehe
Fredag: Red tillsammans med mamma på ett gärde här hemma och hon va mjuk och lydig, precis som det ska vara.
Lördag; Vila
Söndag: Vila
Måndag: Hoppträning för Marion. Gick riktigt bra och jag har fått en mycket bättre grundgalopp som gör att vi kommer bättre på hinderna och gör så att båda får gott självförtroende! Vi hoppade en långsida med 3 hinder som det va 17,5 m mellan. Det blir vid lite högre hinder 4 jämna galoppsprång, men det va lågt i början så då skulle jag variera mellan 4 och 5 språng, det gick riktigt bra. Det som vi hade mest problem med var att lägga en rund och fin volt runt hinder nr.2. Det blev lite för mycket hand och för lite ben.. typiskt mig. Vi avslutade med att hoppa en bana där det krävdes en bra grundgalopp och det gick bra till sista linjen då jag backade för mycket i svängen.
Tisdag: Cherry och jag gick en promenad, vi hoppade lite diken för hand och det va mysigt :)
Onsdag: Vila    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0