Alexandra

Torsdag 14/5: Fortsatte på samma sätt som tidigare dagar och hon gick mjukt och trevligt!
Fredag 15/5: Red på annat bett idag och hon va inte lika stadig på detta. Tidigare har jag ridit på ett vanligt tre-delat men de sista dagarna gick jag över till ett rakt gummibett med fasta ringar och det har hon varit väldigt trevlig på! Idag så gick jag tillbaka till det tre-delade och hon blev lite ostadigt.
Lördag 16/5: Tävling i Glanshammar. Började med 1m och hon va superfin på framridningen, redan från början gick hon fram för skänkeln och tog ett fint stöd på bettet. Jobbet jag har lagt ner under veckan ger resultat och det är ju kul att se. Vi lyckades faktiskt bli 2:a i klassen och jag va riktigt nöjd med vår runda där jag vågade göra lite omhoppningssvängar. Till andra klassen 1,05m så hade hon nästan blivit för pigg men lyssnade fortfarande. Resultatet blev inte lika bra i denna klass då hon blev lite lång på ett räcke och rev, sen så kom vi lite konstigt på en oxer som gjorde att jag blev efter i språnget och tappade tyglarna lite så jag gjorde en volt. Men över lag va det en bra dag för hon va riktigt fin att rida och lyssnade jättebra.
Söndag 17/5: Vila
Måndag 18/ 5: Vila

Tisdag 19/5: Vila

Onsdag 20/5: Red barbacka hemma, va dom halt i gräset så jag kunde inte trava och galoppera så mycket. Blev mest skrittjobb.

Torsdag 21/5: Red ut i skogen.

Fredag 22/5: Red ut

Lördag 23/5: Trimmade lite inför tävlingen och det behövdes verkligen. Har inte kunna rida så mycket denna vecka pga. massa saker, tyvärr. Hon va ganska fin men ville inte jobba med bakbenen så bra under sig som hon kan.

Söndag 24/5: Tävling i Askersund. Jag hade sovit lite i 2 nätter så om jag tänker efter nu så skulle jag inte åkt. Resultatet speglas väldigt klart i hur jag har ridit i veckan. Hon gick inte fram för skänkeln alls och jag gjorde inget åt det. Den här tävlingen va första gången jag gick direkt in i 110cm och hade behövt ha henne riktigt fin. Tyvärr så fick vi 2 stopp, sånt kan hända och vi tar nya tag inför laghoppningarna i Viby.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0