Alexandra

Torsdag: Markarbete hemma.
Fredag: Vila
Lördag: Trimmade inför tävlingen. Hon va mycket mjuk och följsam
Söndag: Tävling i Kristinehamn. Första klassen va 1m och då gick grunden riktigt bra, men i omhoppningen så satsade jag ordentligt men det höll inte utan vi rev 2 hinder, men det kanske funkar nästa tävling. Man måste ju träna på att rida omhoppningar oxå. Till nästa klass så gjorde jag en urdålig framridning och hoppningen gick ju där efter. Hon gick inte fram för skänkeln utan vi fick 1 extra galoppsprång på all distanser. Vi va dock felfria till sista hindret och då tyckte hon att nu får du rida ordentligt så hon stannade. Sen red jag på det igen och hon hoppade bra, men det gäller för mig att vara fokuserad till 100% HELA tiden!!!!!!
Måndag: Jag la vikten på att hon skulle gå fram för skänkeln och öka och minska bra, för att annars så blir det inte aktivitet i bakbenen och det behövs när vi hoppar 110. Det gick inte alls bra i början och jag tycket synd om mig själv att det bara går bakåt.. hehe Men sen när jag fokuserade mig på vad jag skulle göra och gjorde det ordentligt så gick det riktigt bra faktiskt.. Jag tror jag har koncentrationssvårigheter. hehe
Tisdag: Hovslagaren va här så hon fick vila
Onsdag: Fortsatte på samma spår som i Måndags att hon skulle lyssna framåt och att jag måste rida ordentligt hela tiden. Jag red lite som om jag red fram till en tävling och insåg att framridningen måste jag lägga minst en halvtimme på och inte bara svischa över som jag gör nu. Sen så red jag lite olika övningar över 2 små hinder jag hadeställt upp med 17,5 m mellan. Det gick bra och jag tyckte att jag fick tag på henne snabbare efter, dock är det en del kvar tills det blir bra omhoppningssvängar. Men det är bara att öva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0