Anna 8/3

Veckans Ridning: Jag har fokuserat på att få henne mjuk. Hon har varit ganska stel och springig. Jag har tränat mycket sidvärtsrörelser och hon har ju tendensen att jazza iväg förmycket åt sidan när man lägger till skänkeln. Får ta några steg sen rakt och sen några steg igen. Jag har inte full styrka i handen än så det blir inte så mycket galopp som jag skulle önskat.

Hoppträning: Första gången Lady hoppar på över en månad.. Behöver jag säga att hon var pigg? Vi hoppade en 5-studs och fick träna på att vara stilla och följsam och låta hästarna tänka själv. På slutet var mittenhindret lite över en meter högt och då kändes det som att sitta på en märla. Hon var verkligen blixtsnabb i benen. Hoppade för första gången på mitt nya bett och jag är supernöjd! Hon lyssnar jättebra utan att bli för backig. Har ju funderat så vad jag ska ha för bett som jag kan ha kontroll på henne utan att det blir för skarpt men detta var helt lagom! Bettet är bra för det spänns med en rem under hakan så då kan hon inte lyfta upp det och bita i det som hon annars gärna gör.

Mitt nya bett
 
Gymmet: Jag gör alltid 20 rygglyft, ca 50 situps och lite blandade armövningar. Måndag 60 minuter kondition. Tisdag 70 minuter kondition, Fredag 45 minuter kondition. Undra hur lång fälttävlansbanan är? man kanske skulle ha som mål att kunna springa den sträckan på löpbandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0