Anna 30/3

Lördag: Dressyr pass, fick äntligen henne i balans i galoppen här och var. Hon har varit för svag för att riktigt bära sig men stundtals så samla hon sig och lät som ett frustande ånglok! Körde korta intervallserien.

Söndag: Banhoppning för pappsen. Han hade använt sin kreativa sida och släpat fram allt läskigt han kunde komma på! Värst var att han tagit med sin köksmatta och lagt över en bom. Vilket hopp det blev...

Måndag: Gymmet: kondition 40 min. Lady vila.

Tisdag: Red intervallgalopp över 2 upplagda bommar med 9 m mellan, varvade med att lägga 2 eller tre galoppsprång mellan. La även volter över och emellan ibland. Hon lyssnade fint mellan bommarna men drog lite efter ibland. Hon blev svettig av att jag körde det långa intervallschemat.

Onsdag: Lady vila. Gymmet 35 min kondition. Torsdag: Hanna dressyr

Fredag: Hoppade lite som genrep inför söndag. Fick hoppa en oxer som var lite längd på för pappa ville kontrollera att hon tog ut sprången ordentligt och det gjorde hon verkligen! En annan rolig sak var att hon har börjat göra rena galoppombyten nu igen, det har hon inte orkat göra på länge! Gymmet 40 min kondition

Lördag: Lättare pass och känna så allt kändes bra.

Söndag: Hoppade utbildningshoppning i Karlslund 90-100 cm. Fick två felfria ritter så nu har vi undertecknat ryttarboken! Hon var pigg och ville gärna springa på tvären i hörnen och jag red lite för mycket framåt ibland så det såg ut som hon fick ett hagelskott i rumpan (Glömde vilken häst jag satt på och red som jag gjorde på Orup när det var två galoppsprång framåt). Hon är lite svag i galoppen och vill falla isär lite när man går upp i tävlingstempo men snart är hon nog stark igen!


Kommentarer
Postat av: Lenta

Jaa köksmattor är hästätande saker med enorma huggtänder. Det trodde jag du visste!? ;)

2009-04-06 @ 10:04:02
Postat av: Lenta

Jaa köksmattor är hästätande saker med enorma huggtänder. Det trodde jag du visste!? ;)

2009-04-06 @ 10:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0