Anna 20/3

Måndag: Lättare gympass för mig med mestadels styrkemaskiner även ett lättare dressyrpass för Lady då hon blev vaccinerad i fredags. 


Tisdag:
Red ut i det fina vädret! Kom inte så långt bara... Det var lite blåsig så då blev hon extra känslig. Slängde sig runt så jag nästan åkte av vi Maddes hus. Var verkligen jättejobbig och inte kontaktbar och eftersom det kom så "många" bilar så kände jag att jag inte vågade bråka mer med henne för det går inte alltid att få henne ur vägen när det kommer en bil. Oftast hjälper det att rida hemåt så går hon fint. Hon är inte fjollig för bilar men jag kände att det inte var rätt dag att rida längre. Red till lilla röda stugan och sen vände jag och red på min grusväg upp och ner och det tycker hon är kul. Tog en långsam galopp på den och räknade sekunder.

En vända tog en minut. Kan mäta den för att kolla vilket tempo jag red i. Undra om underlaget kan räknas som bra att galoppera lugnt på? Hovarna sjunker ju ner ca 1 cm så då borde det väl svikta lite?


Onsdag:
Hanna har hoppat ett lätt pass


Torsdag:
Lady har fått massage. Hon kändes mycket fräsch tyckte massören. Fanns en liten spänning i länden.  Jag hade känt att hon var hårdare just där när man drar med fingrarna bredvid ryggraden men nu är hon mjuk hela vägen. Red ett joggingpass på kvällen.


Fredag:
Hoppträning för Pappsen. Det var en klurig övning. Det röda och det gula hindret låg på 110 cm och det blåa på 50 cm. Man skulle byta galopp över det blåa genom att precis runda stödet på tex det röda. Sedan gällde det att hitta en anridning i den snäva svängen som blev direkt till det röda eller det gula. Hittade på slutet en mycket bra anridning på två galoppsprång framåt som jag lyckades göra fyra gånger i rad.  En gång slarvade jag med drivningen i svängen så då studsa hon bara upp och ner så jag fick lägga en volt. Det är det svåra med en tokpigg häst, att man måste hålla om med skänkeln även på dom och inte bara bromsa!




Nu ska vi börja träna på allvar! Dels så har det gått en vecka från vaccineringen och sen så har massören gett klartecken att hon är fräsch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0