Anna 1/3

Tisdag 24:e red ute i snön tillsammans med Emma och Lottie. Skrittade mycket och gjorde sidvärtsrörelser. Jogga lite trav och man märkte att hon fick jobba! Får ju inte rida än med handen så jag tar det försiktigt!

Onsdag 25:e Gymmet: Slog mitt personliga rekord på träningngcykeln! "Cyklar" alltid 10 km och tar tid. Sen körde jag lite andra konditions maskiner, totalt 45 minuter aktivt. Gjorde också situps, rygglyft och armmaskiner.

Torsdag 26:e Dressyrjobb med öppnor och slutor och många halter, hon var mycket mjuk och trevlig. Red lite försiktigt galoppjobb och sen tog Hanna över och red lektion.

Fredag 27:e Gymmet: 60 minuter konditionsmaskiner, sedan rygglyft, armmaskiner i intervaller om 20 st lyft. Provade en roddmaskin den var frän! Idag började jag med en annan maskin innan cykeln och då lyckades jag inte tangera mitt rekord på träningscykeln 10km. Tänk att man är så bräcklig i orken att lite mjölksyra förstörde resultatet!

Red galoppåtta men bom att byta galopp över, i bland volt i bland byta varv. Mycket nyttigt att träna samspel och lydnad! Hon vill gärna tränga innerskänkeln i hoppet och lägger man till skänkeln svarar hon mer framåt än att runda sig. Blev dock bättre och bättre!

Söndag 1:e Dressyrjobb med mycket övergångar. Galopp, skritt, galopp var mycket nyttigt och samla henne på bakdelen mkt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0