Alexandra

Nu är det väl på tiden att jag uppdaterar.

Det som har hänt på den senaste tiden är väl att vi va och hopptränade i västanby och det gick ju verkligen inte bra. Hon gick inte fram för skänkeln så därför blev det väldigt orytmiskt och vi fick lite stopp här och där.  

Så på onsdagen efter så åkte jag och hoppade i Viby för Marion och då gick det så himla mycket bättre!!! Där fick jag öva på att hon skulle gå fram för innerskänkeln och att jag måste få ett stöd i handen. En viktig grej är att man måste få igenom det man vill i skritten annars så är det ingen idé att gå vidare. Nästa träning så måste jag träna på att kunna hänga med när vi hoppar högre hinder, för jag är som en liten vante. 

Igår så red jag dressyr i västanby och det gick ganska bra. Ibland hade hon nerverna på utsidan och blev spännd men det är sånt jag får jobba på. Hon blev ändå ganska mjuk och fin men måste jobba vidare på att ha mer power i gångarterna. Vägen hem va ett äventyr men vi kom hem i alla fall.. hehe

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0