Alexandra 9/3

I onsdags va jag iväg och hopptränade för Marion i Viby ridhus och det gick bra. Vi hade en lång framridning och de var välbehövligt, Marion tyckte Cherry va bra på dom övningarna vi jobbade med förra hoppträningen.

Sedan när vi började hoppa så startade vi med en liten stuts på en volt. Den övningen gick riktigt bra tack vare att jag bara brydde mig om hindrena. För på vägen dit så fjantade hon sig massor i ena hörnet och vägrade gå dit. Eftersom jag har väldigt lätt att bli spänd och arg så struntade jag i hennes dumheter och bara red och det gav resultat. 

Nästa övning var en kombination på ena långsidan med räcke - bom- räcke. Det gick ganska bra men när det blev lite högre så märktes det väldigt tygligt att jag slänger fram överlivet lite för mycket. Det räckte med att jag rätade upp mig mer och bara la fram händerna för att vin inte skulle få lika trångt i kombinationen, så det är verkligen något att träna på. De hindrena vart kanske som högst 90 cm.

Den sista övningen var en oxer på medellinjen med tre galoppbommar innan så man fick rätt avstånd. Jag har lite problem med den här övningen eftersom man måste ha en bra galopp genom svängen. Men har man det så är övningen är både rolig och läskig för men kan få såna fina språng men det brukar ofta bli lite för roligt efteråt oxå.  Det gick riktigt bra men som jag anade så blev det lite bus efter.

Den här tråningen så har jag insett att Cherry uppför sig som jag rider.. Rider jag bra som jag vet att jag kan så är hon jättefin. Men blir jag spänd och okänslig så tappar hon galoppen och då förstörs allt. Så nu är det upp till mig att hon och jag blir bäst ute på tävlingsbanorna.. hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0