Alexandra 1/3

Nu va det ett bra tag sen jag uppdaterade.

tisdag 17/2: Då va jag iväg och hopptränade för första gången den här säsongen och det var för Anna. Det gick ganska bra men hon blir lätt stark och tar saken i egna hovar. Vi måste verkligen öva på att det fina arbetet hon gör när jag rider dressyr även ska visa sig i hoppningen.. Men det är ju inte det lättaste.

måndag 23/2: Då va det hoppträning för Sia i västanby. Efter en dålig framridning så kan jag inte förvänta mig så mycket. Jag måste verkligen lägga ner mer jobb vid framridningen annars så går inte resten av passet bra. Jag hade samma problem som vid förra hoppträningen, att hon inte lyssnar utan bara rusar på hinderna. Jag blir då väldigt spänd och kommer lätt tillbaka till min gamla och förbjudna ridning då jag rider med handbromsen i mot hinderna. Hon va dock inte riden under helgen och det gjorde ju att hon va extra pigg. Nästa hoppträning så ska jag rida fram mycket bättre så får vi se om det ger något resultat.

fredag 27/2 & lördag 28/2: Dessa 2 dagar har jag ridit hemma och det har verkligen gått superbra. Vi red i snön som är bra när hon är pigg. Den gör ju så att det blir lite extra jobbigt så hon inte vill busa lika mycket. Dom här dagarna har de viktigaste sakerna varit att jag ska ha ett bra tryck bakifrån och ett bra tramp i stigbyglarna, det är ju väldigt viktigt att ha ute på en terrängbana. Jag har även tränat lite kondis på henne och galopperat runt på gärdet 2 varv och med ett bra tempo, efter det så har jag skrittat 2 varv och så lite galopp till efter det.

(har ridit mer än jag tar upp här, men att skiva allt kan ju bli tjatigt!)

/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0