Lisen

Måndag 15/6: (Linda skriver). Idag var Lisen och Schottis i Latorp och hoppade terräng och även mamma, det gick bra för henne också och Madison och mamma kom mer eller mindre snyggt över hindrena haha genom uggleboetJ. Det gick verkligen jättebraa!! (måste även jag säga som bara kollade på hahaJ). Schottis hoppade allting utan att kolla nånting, det ända han titta på var vattnet. Men han var superduktig!. Det såg ut att gå jättebra för de andra som var med också!!J och jag fick faktiskt till några bra foton med mobilen.

Tisdag 16/6: (Linda skriver). Idag skulle jag och Schottis göra lite sammarbets övningar  på banan, dvs. att jag skulle va på marken och meningen var att han skulle gå efter mej, men han hade andra förslag som han tyckte var bättre som att t.ex. kuta runt som en tok runt hela banan. Men Ella kom som räddare i nöden och skulle rida Kalle, så jag tog ut galningen från banan och gick till stallet, sadlade o hängde med Ella och Kalle på en tur istället, vilket Schottis tyckte var mycket roligare än att hålla på med nån fjantig sammarbets övning. J

Onsdag 17/6: (Linda skriver). Idag tränade jag och Schottis hos Anna. Det var hoppning och Schottis visade inte riktigt sina bästa sidor idag men till slut gick det ganska bra. Men antingen så var han seg eller så streta han bara och sprang. Vi tränade att hoppa bana och snet igenom svängar. Men sen fattade Schottis fel galopp hela tiden nästan så då hoppade vi lite lågt i snett igenom svängar och då gick det riktigt bra faktiskt.

Torsdag 18/6: Vilar.

Fredag 19/6: Vilar.

Lördag 20/6: (Linda skriver). Idag red jag och Schottis runt mullesäter och palmers. Vi joggade nästan hela vägen och tog några korta galoppsträckor på nåra ställen. Schottis va pigg och tyckte det va jättekul.

Söndag 21/6: (Linda skriver). Idag red jag ut med Ella och Monica. Vi red den här gången runt palmers igen. Vi tog det lugnt eftersom Monica inte är så jättevan  men det gick jättebra ändå. J

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0