Anna

Måndag: Dressyrpass med intervallschemat mot slutet.


Tisdag:
Uteritt, gick inget vidare! Var mycket tokhopp och kast runt. Men vi kom till målet som var asfalten i mulhyttan. Travjobbade hemåt och då gick det fint.


Onsdag:
Hoppkurs för travare i skara. Det hela började med att Anders Eriksson gick igenom alla hästars exteriör utan att veta något om dom. Lady var sämst av alla L haha! Men det visste jag redan så jag blev inte så förvånad! Hon har ju som han sa katastrofalt sadelläge och är överbyggd,  inåttåad mm. Han sa att den gick nog inte att rida på så bra... Mot eftermiddagen var det dags för vår hoppgrupp. Då hade Lady börjat tokbrunsta.. och det var en hingst med i gruppen som tände på alla cylindrar! Så fort han gnägga ställde sig Lady och kissa... Jag ville inte bråka med henne för så fort jag tryckte med skänklarna så sköt hon rygg.. Kul uppvisning för det 50 tal ridinstruktörer som stog i publiken! Sedan var hingsten klar och gick ut och då fungerade allt som vanligt. Tränade en bana med relaterade avstånd och vi fick rida på som tusan för att räcka till. Detta var för att visa för alla tränarna att travarna har lite speciella behov och att man kan få lägga in ett extra på 6 galoppsprångsdistanserna. Kul att de tyckte samma som jag tänkt på!

Dagen avslutades med fika och då började Eriksson med att säga att han hade fel! HiHi! Den sämsta hästen var den bästa! Men han sa att det måste ha krävts ett jäkla jobb att få ihop den fysiken. ..mm 11 år av kärlek!


Torsdag:
Hormonstinna Lady fick en välförtjänt vila.


Fredag:
Kolla läget inför tävlingen, red loss henne  ett kort pass och skuttade en låg oxer ett par gånger. Känns bra!


Lördag:
Tävling i Viby. Red fram och hon kändes lite stel och tråkig, men inne på banan var det tiger som vanligt! Hade bestämt mig för att rida distanserna som man skulle eftersom det "bara" var en meter och jäklar vad pigg hon var! Hon mindes nog gasandet i skara för det blev nästan kort på ett ställe! Tappade balansen i omhoppningen på ett ställe så där fick jag fånga upp och ta en lång väg annars red vi i ett bra framåttempo hela tiden vilket inte är så vanligt för mig! Resultatet var två felfria klasser och en andra plats. Pappa var där och tittade, han tyckte det såg bra ut men att jag måste lugna ner mig, att jag överarbetar för mycket och det kan jag hålla med om! Mer känsla och lita på att hon gör som jag säger. Inte Orupridning alltså!

Söndag: Vila


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0