Alice v.26

Söndag: Jag hoppade för mamma . Först tränade vi lite serier för att stärka honom. Det började med tre studs hinder som var kanske 50 cm höga. Sen ett hinder med ett galoppprång fram till och det var kanske 80 och sen två språng fram till nästa som var ett räcke på 90. Sen träna jag på att komma riktigt samlat på ett räcke på 1m . Han skötte det riktigt bra men han fick jobba lite. Sista språnget blev skit bra så vi gav oss efter en 30 min redan.
Måndag: Jag tränade dressyr för mamma. Han var super duktig ;D Men efter galoppen blev han inte lika koncentrerad och körde upp huvudet lite men innnan det så var jag riktigt nöjd med båran insats ;)
Tisdag: Jag red ut lite oc det uppsakattade han verkligen för han var jätte taggad efter två dagars ganska hård träning. Så vi galoppera lite backar och morfar hade gjort en stig åt oss ;D Så det blev inte så seriöst . Men man ska väl ha såna dagar också ;) 
Sen på kvällen red jag Koncertina, det känns jätte nyttigt att få sitta på npgonting så annorlunda mot vad man är van vid. Så vi red först lite dressyr och sen red vi ut en sväng för hon är ju inte riktigt igång än och med hennes 23 år på nacken så rider kag iinte så hårt och länge..
Onsdag: Han fick vila
Torsdag: Jag har tränat lite gymnastikhoppning . Hoppade i serpentinbågar och skulle då byta galopp och svänga ganska snävt. det gick bra men harley fokucerade inte så mycket på uppgiften ;)
Fredag: Jag och an kompis red ut , vi galopperade lite backar och sånt . Dom tyckte att det var jätte skönt att inte behöva träna så hårt i värmen.
Lördag: Jag ska med Mikaela till ponny laget så jag rider nog bara en snabbis på ridbanan och mjukar upp lite inför söndag :D
Söndag : TÄVLING !! ;D :D


Mikaela är borta den här veckan så vi kämpar för att hålla musses mage borta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0