Alexandra

Måndag 25/5: Vila
Tisdag 26/5: Skulle varit med på terrängträning, men blev inte så. Jag red ett markarbetspass här hemma istället och det va verkligen välbehövligt!!! Hon gick superbra och jag kände att det är dessa pass som måste sitta varje gång för att vi ska kunna hoppa 110. Hon måste lyssna på mig och gå fram för skänkeln!!!
Onsdag 27/5: Fortsatte på samma spår som dagen innan och hon gick riktigt fint då oxå. Dock hade jag lite dåligt tryck i galoppen men när mamma påminde mig så blev det bättre. Har börjat jobba henne i förvänd galopp för att stärka henne och det går riktigt bra. 
Torsdag 28/5: Vila
Fredag 29/5: Red på samma målmedvetna sätt som tidigare i veckan och hon är fortfarande fin men jag tror hon har lite träningsverk för hon va lite matt. 
Lördag 30/5: Fortsatte att trimma ordentligt. 
Söndag 31/5: Red markarbete hemma, varierade bett genom att rida på rakt gummibett utan nosgrimma och det verkade hon trivas bra med.
Måndag 1/6: Vila
Tisdag 2/6: Idag blev det mycket förvänd galopp igen och jag tror hon har börjat bli lite starkare för hon orkar hålla igång riktigt bra. Hon har svagare galopp i höger varv så det gäller för mig att jobba extra med den och inte rida mer i vänster för det går bättre då.
Onsdag 3/6: Hopptränade för Marion. Framridningen gick bra, vi behövde inte kämpa lika mycket som vi brukar utan det satt ganska bra från början. Det är bara det lilla sista som är så viktigt att få dit för att hon ska gå fram för min skänkel och lyssna när jag hoppar sen. Hoppningen gick riktigt bra tills vi kom fram till sista övningen som va 2 räcken med 17m mellan och då skulle det  bli 4 långa galoppsprång. Första gångerna gick det bra men sen när hon höjde sista hindret så blev jag osäker och red inte som jag skulle och det resulterade i att hon vägrade. Jag red på det igen och kom riktigt bra men hon stannade i alla fall. Red på igen och då stannar hon 2 galoppsprång innan första hindret, apa!! Då fick hon lite smisk och insåg att så får man inte göra. Resterande språng gick jättefin och hon va som en tiger. Jag har inte ridit med spö nu på ett tag och har därför inte kunnat rätta henne när hon vägrar, så nu måste jag ha det igen för att hon inte ska utnyttja att jag är för snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0