Anna 7/2

Red Lady ett lätt pass, tränade på att rida henne i en låg form och få henne att spänna av. Här hade jag nytta av min korta karriär i westernridning. Hon har massor av överskottsenergi och är spänd men tillslut mjukna hon och lufsade runt helt avspänd.

Jag red i min bomlösa sadel för första gången och det kändes bra! Den sadeln är ju mycket tydlig om man sitter snett för då snurrar den runt! Jag satt nog rakt och i balans för den låg på plats. Jag upplever att Lady var mycket stelare i högersidan men nu funderar jag på om det inte kan vara så att jag är mycket starkare  i min högerhand och att hon är van vid det och nu när jag bara rider med vänstern märker jag skillnaden mycket mer?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0