Anna 4/2

Jag har ju som de flesta vet brutit handen.. Men då tänkte jag passa på att ta ett stortag med min fysik nu istället. Jag har precis köpt ett gymkort på universitetets gym så nu tänkte jag ägna all väntetid på  rätt buss till att täningscykla. När handen kommer  ur paketet tänkte jag även träna annat på gymet för att få tillbaka styrkan.

Lady hålls igång av min medryttare Hanna. Jag hade lektion för dom och då fick dom trava mycket bommar. Tre bommar i hörnen för att  träna på att böja på kroppen och kliva på samtidigt. Även bommar på volt av samma anledning. Lady skötte sig fint och Hanna fick kämpa med att vakta yttersidan. De fick också trava cavaletti på kort avstånd så Lädy verkligen fick lyfta på benen och Hanna sitta i balans. I galoppen var Lady så nära att bocka som en häst kan vara utan att göra det!

Sedan kunnde jag inte hålla mig! Jag skrittade Lady medans Hanna plocka undan. Gjorde lite öppna och bakdelsvändningar för att få all energi att samla sig där den ska vara - bakdelen.. Underbart att sitta på häst men krångligt att ta sig upp och ner med en hand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0