Alice 18/2

Lördags: I lördags så var Mikaela och jag och hoppade Muscot och Harley på Kvinnersta innan vi åkte hem med dom. Vi hoppade inte speciellt högt utan mer gymnastik hoppning. För Mikaela hade aldrig ridit Harley knappt förut och jag hade inte ridit Muscot på flera månader. Men jävlar vad han hade förändras, han sparkade ut efter hindren och var as pigg. Jätte roligt att han hade hittat gnistan igen.

Söndag: Några kusiner var hos oss så vi bestämde oss för att tolka. Och jävlar vad kul hästarna tyckte att det var . Det märktes tydligt nu hur mky vi har släpat skacklar efter honom och tömkört för han brydde sig inte över huvud taget. Men Harley är aldrig tolkad efter men han skötte sej exemlariskt :D . Men det var lite otäckt när muscot sparkade bak ut i galoppen när vi hade småbarn i pulka bakom.
Sen på kvällen åkte jag och tränade aerobic med mamma.

Måndag: På förmiddagen red jag ut med Harley. Vi galopperade i backar och tränade att hålla ett lagom tempo. Det var jätte kul , men himlar vad kallt det är ute :O
Sen på kvällen åkte Mikaela och jag och tränade i Västanby med Muscot och Sture. Det var markarbete med bommar och det var väldigt kul som omväxling mellan hoppning och dressyr.

Tisdag: Igår red Mikaela och jag ut på Sture och Harley en lång sväng. Det är ju bäst att passa på medans snön ligger kvar.

Onsdag : Idag har jag skrittat ut barbacka en sväng på Harley. För efter att vi har galopperat ut tre dagar irad så behöver han bara röra sig lite så han inte blir stel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0