Alexandra 5/2

Nu är det hårdkörning som gäller. Var iväg till Västanbytorp idag med och red Cherry. Med dagens pass så var tanken att hon skulle få galoppera av sig lite till lördagens hoppträning och det var välbehövligt!

När jag red fram kändes hon inte riktigt lika fin som hon gjorde i tisdags när jag sist var där. Utan jag måste verkligen öva på att komma åt henne lika bra när jag rider i hoppsadeln som jag gör i dressyrsadeln. Det är ju mycket lättare att inverka på hästen och hålla koll på alla bogar och bakben när man sitter ner, men det är ju minst lika viktigt att kunna det när man rider lätt. Så största delen av passet gick åt till att ha kontroll på både henne och mig, en bra början är ju att ryttaren gör rätt. Skulle verkligen behöva en dressyrlektion snart..

I alla fall så avslutade jag passet med att galoppera en hel del och tänka på att hålla tempot i hörnen så jag kan komma igång och hoppa lite högre framöver. Det är ju väldigt viktigt med bra tempo i terrängen oxå, där går det inte att mes-rida så terrängträningarna kommer vara superbra för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0