Alexandra 10/2

Idag va jag ute och red i snön, det va jättemysigt och cherry tyckte det va kul.

När vi arbetade i traven så va hon väldigt ostadig och rumpan sladdade iväg i svängarna. Jag blev lite frustrerad och visste inte riktigt hur jag skulle få tag i henne för när jag spänner mig så blir det bara värre. Då gjorde jag så att jag började rida lätt i en mer bestämd takt som inte va så stressad som hon hade innan och vilken skillnad det blev. Det va ungefär som att trycka på en knapp, hon började söka sig neråt och fick ett lugn och rytm i steget som hon inte hade innan. Jag lät henne jogga runt lite så för att hon skulle få träna lite styrketräning. Efter det fick hon skritta ett tag eftersom det är väldigt jobbigt att trava i 30 cm snö. I galoppen så gick hon väldigt lugnt och fin och tycket det va superjobbigt, jag höll inte på så länge för jag ville ju inte köra musten ur henne.

Det här vädret är toppen att rida i hoppas det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0