Lisen 2/8

Söndag:  (Linda skriver) Idag var det första gången vi red  schottis på tre veckor… jag  o schottis, mamma  på madison och lisen på kalle skrittade vi en och en halvtimmes runda runt skogatorp. Schottis va jättepigg o gla`J.

V. 31

Måndag: (Lisen skriver) Idag skrittade jag och shottis, Linda och kalle och Mamma och Madison en lång tur runt grindstorp på ca två timmar. Shottis tyckte att det var lite tråkigt att bara skrita men det var ganska varmt så han blev svett ändå. Vi hann hem precis innan ösregnetJ

Tisdag:  (Linda skriver) Idag tog vi en sista skrittrunda på ”skrittfronten”. Den tog vi runt mullesäter.  Sen red Cornelia Kalle:D på banan. Sen red jag  o Cornelia ut på Belona o Flash.

 Onsdag: (Linda skriver) På förmiddagen red jag o Cornelia Madison o Flash på våran bana det gick jättebra o vi jobbade mycket på volterna .Idag var första dagen vi skulle galoppera på schottis, ja fick med mej Cornelia på Kalle också BRA:D Vi red på gärdet vid mullesäter  men hästarna var då dock på riktigt bushumör  o Kalle va dum och lyckades bocka av Cornelia (men det  gick jättebra förutom några skrapsår på armbågen). Så då skämdes ja över Kalle o han fick inte godkänt.  Men schottis bocka lite också så dom va väll glada o få komma ut antar jah`:D

Torsdag: (Lisen skriver) Första dagen jag får gallopera på Shottis:D Först tänkte vi (jag,mamma Linda och hästarna) gå till banvallen men vi hörde lite åska så vi bestämde oss för att gå till järdet bakom mullersäter istället. Där kan man springa runt järdet så det blev först tre varv i trav runt (hästarna ville gallopera) och sen körde vi nån form av stafett som gick till så att det började med att en av hästarna galloperar iväg från de andra hästarna som skrittar. När den galloperande hästen har galloperat runt järdet och kommit ikapp och saktat av så börjar nästa att göra samma sak och när den har kommit tillbaka börjar nästa o.s.v. Under hela tiden hällregnade det så man inte kunde bli blötare när man kom hem:S.

Fredag: (Linda skriver) Idag har det bara regnat o regnat… men på morronen hann jag faktiskt ut en sväng med Bellis det gick jättebra o hon va aspigg!! :D. Sen på kvällen åkte jag o mamma ner till stallet o longerade schottis o kalle, och båda tyckte det va roligt att leka lite hingst haha:D.

Lördag: (Linda skriver) Idag red jag shottan på banan. Cornelia var med o red han lite också det gick bra.  Vi körde lite kort markarbete med mycket volter det gick jättebra.

Söndag: (Lisen skriver) Idag hade jag lyckan att träna terräng för Sia i kvinnersta torp:D. Shotten var super duktig! Vi hoppade först hinder på hinderkullen med coffin, ja vi hoppade coffin^^. Först tog vi graven snett utan att hoppa hinderna på sidorna, sen hoppade vi graven och sista hindret och till slut hoppade vi hela. Där hoppade vi också nerhoppet med lång nerförsbacke. Den stannade vi en gång på först (det  kan mkt väl varit jag som tvekade lite först) men andra gången hoppade han. Det är skönt att han kan ta det lugnt liksom så han t.ex. inte bara kastar sig ut vid sådana tillfällen så det blir farligt. Sen hoppade vi den upp också och då gällde det att ha lite fart;). Efter det gick vi till andra hinderkullen därr det är upp-och ner-hopp. Det gick också jätte bra, dock var han lite seg där, men där ska man ju ta det lugnt så det var nog ingen som tänkte på mer än jag. Vi avslutade vid vattnet där vi sprang genom några gånger och fick göra ett litet nerhopp i vattnet, skoj Kort sagt: Shotten gjorde det han skulle, varken mer eller mindre


Kommentarer
Postat av: Lisen

Det lät visst lite underskattat med det här "varken mer eller mindre", jag menade: Shotten gjorde precis det jag bad honom om^^

2009-08-02 @ 20:56:15
Postat av: Anna E

Vad kul att ni varit och tränat terräng! Jag var med sugen att åka dit men vi skulle ut i båten så jag skulle inte hinna hem.

2009-08-02 @ 21:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0