Alexandra

Back in business!!

27/7
Ridläger hos Marion. Vi började lägret med ett pass markarbete, mycket bommar. Jag va inte så optimistisk in för passet för hon hade vilat under helgen och då jag ridit tidigare i veckan va hon bara springig. Men vad fel jag hade, hon va riktigt fin och vi fixade det mesta bra. Det va 2 bommar på en långsida som vi skulle variera galoppsprång mellan 6-5-4-5-6 och det gick bra, men hon blev lite springig efter längningen. På kvällen va det barbacka ridning med olika tävlingar och det gick faktiskt bra och jag ramlade inte av som tur va.
28/7 Idag så började vi dagen med ett hoppass och jag va lite spännd eftersom det va första gången jag hoppade sen hon va halt. Det började riktigt bra och hon va superpigg och gjorde en riktigt bakut-spark efter ett hinder. Men sen blev det inte riktigt lika kul längre. Marion har ett hinder som Cherry alltid krånglar lite på, men det va bara 70 cm och eftersom hon hade varit så pigg innan så tänkte jag inte så mycket på det när jag red an, men det blev ett ordentligt stopp och jag ramlade av :( Det va ju bara att hoppa upp igen och rida på det igen men hon fortsatte att stanna och bara dummade sig. Tillslut så kom vi över det och skulle rida på en oxer som kanske va 90cm. Mitt självförtroende va som bortblåst och jag va väldigt osäker när jag hoppade den, men det gick ju såklart hur bra som hellst. Men tro inte att hon hoppade det andra hindret utan problem sen, nej då det va lika farligt. Ridningen blev bara sämre och jag backade mot alla hinder och allt gick jättedåligt. Det är konstigt hur ett hinder kan förstöra så mycket! Självförtroende vet jag för tillfället inte ens vad det är :( På kvällen red vi ut en jättemysig runda i skritt och lät hästarna bade i ett stenbrott och det tyckte Cherry va skoj!
29/7 Upp med tuppen (nästan). Vi började med programridning, jag red LB:0. Cherry har ett hörn på Marions bana som hon tycker är livsfarligt det står nämnligen en grej som hon sladdar banan med där. Detta hörna va så klart farligt idag med trots att det va 3:dje dagen vi red där. Jag blev spännd och arg vilket inte gjorde saken bättre och lektionen gick kasst! Det gick lite bättre ju längre passet gick men jag va verkligen inte nöjd. På eftermiddagen va det banhoppningsträning men den stod jag över för att inte slita förmycket på henne efter som hon inte varit igång så himla länge.
30/7 Tänkte åka iväg till Latorp och hoppa 1m men vädret va ju hemskt. 
31/7 Kommer inte ihåg vad jag gjorde.
1/8 Kommer inte ihåg..
2/8 Red hemma på ett gärde, gick inte bra och jag red väldigt okänsligt. Inte bra av mig, FY!!!
3/8 Idag gick det lite bättre med jag red alldeles för okänsligt och passet går ju där efter, hon va spännd..
4/8 Vila
5/8 Red mycket bättre idag och använder mjuka fina händer och vipps så blev det en annan häst. Hon va lätt och fin i munnen och lyssnade riktigt bra, varför gör jag inte så varje gång?
6/8 UNDERBART är ett bra ord att samanfatta passet med. Jag red bra faktiskt och Cherry va superfin. På slutet så red jag genom programmet vi tränade på ridlägret och så fin hon va!! Riktiga galoppökningar och så va det bara att räta upp sig och höja händerna lite så kom hon tillbaka! Nu älskar jag min häst igen hehe.. Detta är ett bevis på att 99% beror det på hur jag rider och nu ska jag rida så här bra varje dag. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0