16/8

Lördag: (Linda skriver) Idag tränade ja o mamma o schottis o madison intervall på banvallen, 2 min galopp 2min skritt o då hade vi ganska snabbt tempo. Det gick jättebra. Men det va sjukt mkt mygg ;O

Söndag: (Lisen skriver) Idag fyller jag år:D. Jag och Shottis och Linda och Madison red ner till Muller-gärdet och galloperade lite, jiiihaaa, det var roligt:D

V.33

Måndag: (Linda skriver)Idag red jag o Lisen på banan på Schottis o Madison. Det gick sådär båda va rätt okoncentrerade, men i slutet å gick det lite bättre i alla fall vi jobbade lite tempoväxlingar o så. J

Tisdag: (Lisen skriver) Jag, Shottis, Ella, Kalle, Mamma och Madison gymnastik-hoppade lite på banan. När vi hoppar på volten blir han lite låg i formen så då måste jag försöka att hålla upp huvudet lite. Vi ställde oss upp ur sadeln när vi hoppade runt spåret och Shottis tyckte att det var svårt att bedöma avstånden när han inte fick någon hjälp X)J

Onsdag: (Linda skriver) Idag tog ja o Shottis en sväng runt mullesäter . VI galopperade på gärdet lite grann men vi tog dt lugnt eftersom han ska på pay and jump imorron. Dt gick bra o han va lagom lugn. J

Torsdag: (Lisen skriver) Pay n’ jump i ´HallsbergJ. Eftersom Shottis stannat på 90 en del men gått bra i 80 så gick vi in på en 90 runda ist. Men det hade regnat så framridningen var nästan oridbar, så valde jag att värma upp på grusvägen ist. Det gick fint. Man fick värma upp på de två första hindren och det blev jätte ryckigt, men det kunde man ju fatta när han inte hoppat något innan. Men sen gick det jätte bra!:D Han stannade på trean en gång men det var mitt fel och hade fel galopp genom typ hela banan men han är så pass stark att det inte märktes så mkt. :D

Fredag: (Linda skriver) Idag red jag o mamma på gärdet bakom stallet dt gick jättebra men Shottis va ganska trött. Vi travade ganska länge o sen körde vi lite galopp o så. J

Lördag: Vilda (medans vi slet med banan i Latorp) ;)

Söndag: (Linda skriver)Idag har vi slitit med banan också;) nu blir den riktigt finJ Men ja hann rida Shottis  på kvällen. Jag galopperade på gärdet o värmde upp, sen hoppade ja nåra småhinder på banan, sen travade ja en bit på vägen och sen tog ja några galoppsträckor på gärdet bakom stallet. Ohh va han blev hoppig av all blåst;) Men dt gick verkligen ASBRA!! :D


Kommentarer
Postat av: Alice

grattis lisen !!<33

2009-08-16 @ 21:40:26
URL: http://alicusss.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0