Lisen påsklov

måndag: (Lisen skriver) Jag tränade i Västanbytorp för Sia. Eftersom vi ska tävla i Karlskoga på fredag så ändrade vi till hoppning. Vi hoppade en bana med snett-igenom hinder och lite korta svängar. Schottis var jätteduktig! När jag är noga får han en riktigt stark galopp och kan hålla den genom svängarna. Efter idag ser vi fram emot fredag!

tisdag: (Linda skriver) Idag red jag med Cornelia runt Palmers och Mullesäter. Det var väldigt mjukt på gärderna, så vi tog en runda runt Mullesäter också och där var det inte alls lerigt. Schottis var duktig, men lite trött. Vi galopperade några vändor fram och tillbaka på gärdet vid Mullesäter, för otroligt nog verkar det aldrig bli blött… Sen red Lisen Madison.

onsdag: (Linda skriver). Nu har Lisen blivit sjuk, men vi hoppas verkligen att hon blir frisk till fredag! Jag och Schottis tränade hos Anna och det gick jättebra!, jag kände verkligen att han blev mjuk i hela kroppen. Sen har han blivit så stark i galoppen också, så han orkar hålla den även om det blir konstigt t.ex. i en snäv sväng.

torsdag: (Linda skriver). Idag red jag och mamma runt Lövhem, vi tog det bara lugnt och joggade Madison och Schottis på en mjuk och fin grusväg. Sen skrittade vi hemåt. Efter det red jag Belona och mamma red Kalle, vi red på banan en stund och vi jobbade mest på volterna för att mjuka upp dom lite.

fredag: (Lisen skriver) Tävlade idag i Karlskoga. Jag var nog kanske inte riktigt frisk men jag var för tävlingssugen för att låta bli. I första klassen, 80cm, gick det som en schottis (dans) :D.Det kändes precis lika bra som i måndags! Jag var mycket nöjd. Efter det blev det långa timmar i väntan på klass 2. Framridningen kändes fortfarande jättebra, galoppen var kraftfull och sprången fina… Inne på banan, första hindret, andra hi                            ?!    !!!!!Han stannar. ?! Jag blev paff. Jag tänkte; okej, inte bli stressad, inte bli stressad. Andas. Vi stannade igen. Aaagggrrrrhh!!! Nu var jag frustrerad. Vi hade bra galopp, hindret var inte läskigt, jag satt rätt, var i balans, osv., det verkade inte finnas något att skylla på. Han stannade en, … två, … tre gånger. ”Ekipaget är tyvärr uteslutet, var vänlig och lämna banan”. Just då kändes det mycket onödigt från min sida att ha åkt dit… Vi har funderat på varför han faktiskt stannade, resultat: kanske blev det en för lång väntan, han blev kanske trött psykiskt av allt omkring, troligtvis.       Linda red Belona och Flash.

lördag: (Lisen skriver) En sådan härlig dag! Jag passade på att ta med Sandra (Fredriksson) på en uteritt. Jag red Madison och hon red Schottis. Allt gick mycket bra och hästarna var glada och nöjda. Linda red Belona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0