Lisen 4/4

Hej, nu är det dags att avlägga rapport.

måndag: Linda var och hopptränade Schottis i Västanbytorp. Det gick bra, han var pigg och tyckte det var kul att hoppa. De tränade kombinationer och växla galoppsprång.

tisdag: Jag och Paulina red en lite längre uteritt. På ett ställe rann en liten bäck över stigen som man var tvungen att gå över. Kalle hoppade över utan problem. Schottis stod en liten stund och tvekade, jag gav honom långa tyglar och peppade på. Ååå hej, så var han över med ett sådant där stort språng. Vi tog tillfället iakt och gick över den lilla bäcken några gånger tills Schottis kändes lugn.

onsdag: Jag tränade hos Anna och gjorde övningen som hon lagt ut på bloggen. Vi gjorde den som intervall så att vi gjorde övningen 2 min, skrittade 2 min osv. Schottis har blivit bra på att korta och länga galoppen. Men han var lite dum med att fatta galopp; något att träna mer på.

Vi klarade snett igenom fint :D, dvs. hoppa röda hindret, ett galoppsprång, mellanhindret, två galoppsprång, blåa hindret. Det var svårt därför att man är tvungen att ha koll på sidorna, att han inte ”svänger” utan bara går rakt, annars fixar man inte galoppsprången.

Ganska hård intervallträning alltså!

torsdag: Vila.

fredag: Nu skriver Linda. Jag red ut med Paulina en sväng, han var lite larvig men det gick ganska bra ändå. Vi galopperade lite i omgångar, eftersom Kalle är rätt så ömfotad. Men som tur är kommer hovslagaren på onsdag. Men när vi galopperade gick vi på rätt ordentligt korta stunder. Men vi travade även en bit i ganska högt tempo.

lördag: idag red jag ut runt Carl-fors, smart som jag är (not). Alla människor och hundar var ute i fina vädret och Schottis var larvig som igår. Han var rädd för allt! När vi t.ex. kom travande i en behaglig takt så tvärstannade han helt plötsligt så att jag åkte fram på halsen. När jag sedan satte mig tillrätta såg jag att det hemska odjuret som skrämt honom var en lyktstolpe… 


Kommentarer
Postat av: Sara

Har du solat idag?

2009-04-04 @ 18:15:05
URL: http://ertansara.blogg.se/
Postat av: Lenita

Ja men det förstår du väl!? Lyktstolpar har extremt stora och farliga huggtänder och just den här sorten var säkert en hästätande lyktstolpe. ;)

2009-04-06 @ 10:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0