Lisen 19/4

söndag: (Linda skriver). Idag red jag med Ella och Belona, vi gjorde en liten hoppbana med några pinnar i skogen. Det var soligt och skönt och hästarna tyckte det var jätteroligt, men det var rätt så jobbigt för dom. Fast Schottis vart så pigg så han började bocka! Men det blev lite som en intervall, fast vi galopperade inte så länge i streck liksom.

måndag: (Lisen skriver). Jag och mamma tränade intervaller (2min galopp, 2min skritt) på banvallen mot Dormen. Vi försökte ta lite snabbare tempo bortåt och lite långsammare hemåt för att inte hästarna skulle bestämma tempo. Allt gick väl ända tills jag och mamma kom på att vi skulle hoppa lite banker på Björkmongärdet efteråt. Hoppa gick ju bra men när jag och Schottis ville åt olika håll, så gick vi också skilda vägar. Jag gjorde en volt åt vänster och hann precis bli rädd för att Madison skulle springa över mig. Min hjärna lägger av när den snurrar för fort så jag tuppade av en stund och drömde en massa konstiga saker. Det var lite läskigt men efter det hoppade vi en sista gång och gick hem.

tisdag: Idag vilade Schottis.

onsdag: (Linda skriver). Idag tränade jag hoppning och dressyr hos Anna. Först hoppade vi, men sen sprang han bara efter hindren, så då fick jag hoppa ett ”rakt” hinder och göra halt direkt efter hindret och om han inte lyssnade och börja streta, så fick jag dra till ordentligt i tygeln så han skulle stanna. Sen fick jag rida slutna och öppna i skritt och trav, när jag skulle galoppera fick jag tänka öppna liksom, för han inte skulle börja streta igen. Men efter en stund provade jag att hoppa alla hinder igen och då gick det ju JÄTTEBRA!! Det var nästan som att rida en annan häst, efter den övningen. Så då kunde jag ju hoppa alla hinder utan att han höll på och streta sådär. Så fick jag göra mycket volter innan jag började hoppa. Så till slut gick det jättebra.

torsdag: (Lisen skriver) Vi red en runda runt mullersäter som uppvärmning och sen red vi på paddocken och tränade på volter med övergångar skritt-galopp-skritt. Han lyssnade bra men han vill inte riktigt hålla sig i form genom övergångarna.

fredag: Idag vilade Schottis.

lördag: (Lisen skriver) Idag tränade vi dressyr för Ola. Schottis kändes mycket bra och lösgjord på slutet. Sedan skrittade vi hem på Högabergvägen (ca 50min).

söndag: (Lisen skriver) Jag och Schottis hopptränade för Anders. Det kändes att vi tränade dressyr igår för han lyssnade bättre på mig. Vi red en bana med titthinder och en kombination och lite korta svängar på slutet. Det gick jättebra! Jag ska bli bättre på min yttertygel så han inte kommer böjd in på något hinder. Linda red Belona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0