Lenita - första anteckningen

Lenita

Nu ska här börja skrivas av mig också. Vet inte om jag kommer att tävla något i fälttävland den här säsongen då vi bland annat tränar tornerspel och förhoppningsvis kommer att rida det en del i sommar. Så därför vet jag inte om vi har möjlighet att satsa något särskilt på fälttävlan.

MEN det är ändå en bra och varierad träning och får vi inte till tornerspelen så som jag vill så kanske vi provar med fälttävlan.
Får helt enkelt se vad som hittas på längre fram.

Måste kolla i min stallbok för att komma ihåg vad vi gjort den här veckan. Dock har hon i det närmaste vilat både lördag och söndag då vi upptäckte att hon var halt när jag red fram inör att hoppa lite hemma i lördags. Igår (Söndag) var hon mycket bättre än i lördags men ändå var det något som inte riktigt stämde.

Det är ibland så svårt att avgöra om hon är halt eller inte. Hon har nämligen sitt eget lilla märkliga steg emellanåt och då kan det stundtals se ut som om hon är halt trots att hon inte är det. Har tyckt att det i det närmaste försvunnit sedan vi flyttade till fastlandet. På Gotland såg man det nästan jämt när hon inte gick i form men det kan ha varit något som haft att göra med att hon inte haft tillräckligt med muskler. 

När vi fortfarande bodde på Gotland kom en kiropraktor och kollade henne och enligt denna så fanns det ingenting att åtgärda, Biza var jättefin och jag hade gjort ett fynd när jag köpte henne. Och DET kan jag absolut inte säga emot. Vi har haft våra duster, och de har inte varit små! Men nu blir hon bara finare och finare!

Kommentarer
Postat av: Anna

kul att du skriver! Hoppas det blir tävling i helgen!

2009-04-09 @ 14:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0