Anna

20 Måndag: Vila

21 Tisdag: Galoppjobb på fältet, höll igång en lite längre stund än vanligt. Gjorde också några ökningar, hon låg på men ändå kontrollerad. Jag sprang min 2 km runda.

22 Onsdag: Hoppade en kort oxer på 110 cm höjd med galoppbommar före och efter. Övade på att bara slappna av och låta henne sköta sig själv över bommarna. Hon ligger på lite väl mycket då och man tror hon ska riva men konstigt nog gör hon inte det.

23 Torsdag: Vila

24 Fredag: Red lite lydnadsövningar i galoppen över ett 30 cm hinder. Red också lite lösgörande och förberedde inför morgondagens tävling. Kändes toppenfin!

25 Lördag: Tävlade två 110 klasser i Latorp. Kändes förvånansvärt bra! Vi har inte riktigt den där 100% :iga kommunikationen som vi hade förr i omhoppningarna så jag vågade inte ta några större chanser. Vi blev felfria i båda klasserna och i den första räckte det till en 4:e plats! I den andra klassen räckte inte tempot till placering. Hon måste bli starkare i galoppen om jag ska kunna rida fortare. Som det är nu så sätter hon inte under sig tillräckligt. Måste vi träna på, så mer galoppjobb! Här finns en film om ngn är nyfiken:     http://www.youtube.com/watch?v=AKnhbs8Brco

26 Söndag: Red ett skrittpass som sällskapsdamer till Mirre. Jag har även promenerat en sväng.


Kommentarer
Postat av: sofie

såg ju jättefint ut! kul att ni kommit igång igen :)

2009-04-27 @ 10:58:01
URL: http://sofiieq.blogg.se/
Postat av: Lenta

Roligt att det gick bra! Längtar tills jag också kommer igång och tävla.. Ska bara våga lite mer...

2009-04-27 @ 13:58:16
Postat av: Anonym

Grattis till en bra placering! kul att det gick så bra:D

2009-04-27 @ 19:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0