Anna 5/4

Torsdag: Red ut på morgonen på fältet innan nattfrosten släppt taget om marken. Underlaget var mjukt utan att kladda så det var jättebra. Red kort galopp för att hon ska lära sig att inte bara dra iväg. Hon ligger på som tusan! När det började bli klafsigt trava jag en vända på grusvägen och gjorde skänkelvikningar från sida till sida.

Fredag: Red ut en tur med Alex som moraliskt stöd. Det gick jättebra för att vara oss! Kom runt en sväng på banvallen så det var jättekul. Ibland var hon ju lite fjollig och såg ut som hon tänkte hoppa upp i Alex knä på Cherrys rygg :-). Mest skritt och trav. Sedan avslutade vi med ett dressyrpass i ridhuset. Mot slutet fick jag ihop galoppen genom att göra stora bakdelsvändningar i trav före jag fattade galopp.

Lördag: Vila

Söndag: Träning för pappsen, hoppade en trippelbarr med ett en galoppbom före, som var lagd lite stort in och en oxer med en bom också på ett långt galoppsprång. Hon hoppade riktigt trevligt och vi hade inga problem att rida framåt till hindrena. I landningen var det tyvärr väldigt obalanserat med lite bredställ och korsgalopp här och var. Sista rundan försökte jag vara "viska" med framåtdrivande hjälper i anridningen och då blev landningarna riktigt bra. Jag rider för mycket "Orupridning" på henne så hon blir så jäkla speedad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0