Anna 19/4

13 Måndag: Dressyr, hade bestämt mig för att få loss och tag i henne i dag och komma ihåg hur! Men resultatet blev inte som jag hoppats, visserligen fick jag loss henne men det kändes överdrivet och i hoppdraget, ingen "vikänsla" liksom! Lady blev frustrerad och krulla ihop sig och sköt rygg några gånger. Nej! detta duger inte i morgon får jag rida med mindre hjärna och mer känsla!

14 Tisdag: Red ut och galopptränade på fältet, det var mycket hopp och kast och så där men till slut kunde hon galoppera i ett lugnt jämt tempo utan att jag behövde brottas med henne. Kan inte göra tempoväxlingar än då hon inte är tillräkligt lydig, hon bara drar! Sen travade jag grusvägen upp och ner några gånger och öka de och minskade. Det funka faktiskt fint så galoppen borde snart lösa sig med. Hoppade även ett pass med Queen, vilket innebär lite mer fysisk träning för min del!

15 Onsdag: Dressyrjobb lite här och var, fältet, banan och vägen. Tvingade henne att gå lugnt för att sen tempoväxla lite i traven. Jag själv sprang 2km.

16 Torsdag: Hoppade en låg bana, tränade lite korta vägar och då jäklar sätter hon under sig! Hoppar fram som en känguru ibland också... Jag sprang 2 km

17 Fredag: Började med en rask galopp på fältet efter framskrittning och sedan gick jag in på ridbanan. Hela passet var hon jättefin. Hon var mjuk och satte under sig. Mycket lätt i handen även i tempoväxlingar i alla gångarter. Fick den där härliga "vikänslan"! Jag har sprungit 2 km i dag med. Mitt mål är att springa sträckan i rask takt utan att flåsa som en blåsbälg!

18 Lördag: Red ute på fältet, red i en extremt långsam galopp i både uppförsbackar och nedförsbackar (de lila vi har), hon hade mycket svårare nedför så det  får jag jobba på. Red i min bomlösa sadel så då blir det mest dressyrridning. Nu kunde jag rida tre galoppsprång framåt och tre galoppsprång tillbaka utan att hon la sig på Härligt! Nu kändes vi två som en individ och inte som två kroppar som arbetar mot varandra. Mysigt!

19 Söndag: Hoppade för pappsen tillsammans med Lisen och Madde. Vi hoppade ju bana och det gick ganska bra. Det blåste mycket och hon var lite för taggad! Skulle vilja kunna få den där härliga galoppen i anridningarna också men det kanske kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0