Anna 12/4

Måndag: Dressyr på utebanan. Var lite springig och fick inte riktigt ihop galoppen. Travarbetet kändes däremot jättebra. Vad tusan är det jag gör för att få ihop henne i galoppen? Någon som vet varför det bara funkar ibland?
Tisdag: Dressyr i dag med, jobbet från gårdagen satt kvar och efter mycket "bakdelsvändningar" i alla gångarter lossna det till slut så där 100%-igt i galoppen. Det är så jäkla härligt att rida då. Hon blir bara högre och högre i framdelen ju mer man driver till skillnad mot annars när det blir tvärt om, att hon blir som en skenande skottkärra och fräser på! Jag har även sprungit 3 km med några flåspauser.

Onsdag: Vila, Jag gick/sprang på universitetets elljusspår 5 km slingan.

Torsdag: Hoppträning för pappsen, hoppade en ensam trippelbarr på 118 cm i ridhuset. Detta var provet om jag skulle anmäla mig till 110 på nästa tävling. Jag hade bestämt mig att om denna träning kändes bra skulle det bli 110 och 110, annars 100 och 110. Ödet skulle få bestämma liksom! Och hur gick det? Jo, ett hoppass har aldrig någonsin känts så bra! Man brukar alltid missa några dm i på något avsprång eller att något inte känts hundra men detta pass stämde verkligen allt. Red framåt i varje anridning och fick 100% kanon avsprång. Dessutom låg hon mellan 20 och 30 cm över hindret och hoppa. Jaa jag anmälde mig, så får vi se om ödet vill oss väl! Pappa skulle strypt mig i plastrongen annars sa han.... Jag har sprungit upp till postlådan vid ica och hem igen för att posta laganmälan.

Fredag: Red ett lättare dressyrpass eftersom vi hoppade rejält dagen innan. Red henne lång och låg.

Lördag: Lady vila, jag har dansat två nätter på Rigabåten, räknas det som motion? :-)

Söndag: Hade två 50 cm hinder på medellinjen som man kunde antingen rida mittvolt, eller de andra volterna och även byta varav över. Tränade att rida i lite mer framåt tempo men ändå få henne att spåra och inte gena med baken. Hon gick ganska bra men var lite hängig i handen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0