Alexandra

Den här veckan blev det dåligt med ridning pga. jobb. Blir ju så ibland och speciellt när man jobbar natt.

Måndag: vila
Tisdag: Red mycket skrittjobb eftersom underlaget var väldigt klaffsigt! Jag hade gramantygel på för att få henne i en stadigare form och det gick bra, hon jobbade på ordentligt.
Onsdag: jobbade hela dagen > vila
Torsdag: Skrittjobbade
Fredag: Red ut med Anna och det gick bra. Galopperade en liten bit och Cherry va väldigt pigg och gillade inte att Lady va före henne. Jag måste ut och galoppera lite mer så det inte blir så himlans kul på terrängbanan sen.
Lördag: Vila
Söndag: Hoppträning för Marion. Det märktes att jag inte hade ridit ordentligt denna vecka för hon va stel och ville inte gå fram för skänkeln. Men efter en hel del lösgörande så blev hon bättre. När vi började hoppa så gjorde vi det på volt med 2 små hinder. Då skulle jag träna på att bara rulla på , det gick bra i ena varvet men blev mer orytmiskt i det andra. Nästa övning var 3 räcken med 9 m imellen och där skulle man få in 3 korta galoppsprång. För oss va det viktigt att komma in i en kort galopp med tryck!! Vi fixade den övningen riktigt bra. Sen på andra långsidan va det en liten studs och sedan 3 normala språng till en oxer. Den övningen va lite klurig då vi kom in fel på studsen så jag fick rida på ordentligt till oxern. Men när jag ändrade vägen in så blev det bättre. Vi avslutade med att hoppa oxern enskillt från lite olika vägar och det gick riktigt bra. Nu är vi laddade inför tävlingen på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0