Alexandra

Måndag: Vila
Tisdag: Gick en promenad och hon fick beta lite av det gröna gräset som är påväg :)
Onsdag: Red hemma på gärdet. Jag har svårt att rida ihop henne på ett bra sätt när jag rider i hoppsadeln, jag tror att jag rider för starkt och okänsligt då. Så därför fick jag lägga upp stigbyglarna och sitta ner istället för att rida lätt och vad mycket bättre det gick. Jag skulle behöva rida dressyrlektion i hoppsadeln och med korta läder så jag inverkar på rätt sätt även då.
Torsdag: Red lite dressyr hemma och hon gick ganska bra. Jag har tappat lite av vår fina dressyrform när jag mest hopptränar så nu ska jag lägga ner lite mer energi på att hitta den igen.. Kändes inte helt smidig i båda sidorna utan jag måste få henne mer liksidig. Behöver nog tänka på att jobba lite extra i höger varv som är lite svårare. Det är lätt hänt att jag rider mer i det lätta för att det är ju alltid roligare att göra det som går bäst!
Fredag: Vila
Lördag: Hopptävling i Latorp. Började dagen med att glömma nummerlappen, INTE bra. Men vi gjorde en provisorisk till Anna kom och va snäll att låna ut en. Så framridningen till1m blev inte den bästa, men vad gör det när jag tar mig samman och riden en riktigt fin 0 runda. Cherry blev nog överraskad över att jag va så bestämd och blev därför lite stark, men så länge det går bra så gör det ju inte så mycket. Sen va det dags för debuten i 110och såklart va det något som störde  denna framridning/framhoppning oxå. Helt plötsligt så får man inte rida i skjorta + säkerhetsväst utan det anses som oreglementsenlig klädsel. Jag visste att man enligt TR får det och pratade med överdomaren om det. Hon hade ingen aning och va bara allmänt nonchalant och de hade inget TR att tillgå så jag struntade i det och det i skjorta+väst ändå. När jag kom in på banan så hade Cherry fått lite tuggummi under hovarna så det blev en segare runda men vi klarade oss på 1 rivning och 1 tidsfel. En mycket bra debut :) Grattis till Anna som blev placerad 4:a med Lady i den klassen.
Söndag: Vila
Måndag: Död i kroppen efter att ha stängslat hage själv --> vila för mig och häst.
Tisdag: Dressyr hemma. Hon gick riktigt fint och va rolig att rida. Vi galopparbetade ordentligt och tränade på att göra lugna galoppombyten så vi så småningom kanske kan göra det i serier, vore coolt. Sen så testade jag att göra någon sorts galoppiruett för att få henne riktigt på bakdelen och det fungerade riktigt bra till vänster men lite svårare till höger. Vi avslutade med ökad trav på längre tyglar och det gjorde hon bra. Va kul att känna att hon längde steget ordentligt och sökte sig nedåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0