Alexandra

Måndag: Vila

Tisdag: Red lite hemma. Min tanke var att rida lite avslappnat och bara skutta över ett litet hinder som va uppbyggt. Men så blev det inte.. Hon va jättespänd och lite stressad. Jag försökte att jobba vidare men blev lite för irriterad för att det skulle fungera, verkligen något att jobba på!!
Onsdag: Hoppträning för Marion. Gick riktigt bra, var lite banhoppning och linje-träning. Framridningen gick bättre än förra gången och vi började med samma övning som vi gjorde sist och den behövde vi bara göra en gång åt varje håll för den fungerade bra. Sen så fortsatte allt bra förutom en oxer som jag tyckte såg lite stor ut och därför kom vi fel och hon stannade. Vi fick inte till det för än sista språnget då jag gick ut lite längre så jag fick bättre väg! En mycket bra lektion där jag fick öva på att inte se en bana som enkelhinder utan att även rida bra mellan hinderna så det blir en bana.
Torsdag: Uteritt kombinerat med kondition/intervallträning. Vi red bort till gamla flygfältet. Jag började med att skritta ca. 3,5 km och sen trava lite innan jag kom fram till den fina vägen. Där så kortade jag upp stiglädrena och galopperade lite i lätt sits. Sträckan var ca 450 m och det galopperade vi på ca 1 minut. Jag tyckte att jag red jättefort men när jag kom fram så var det ju inte ens det tempot man ska ha.. hehe Det måste jobbas på, men är ju ganska kul! Sen så skrittade vi hem igen, blev en sträcka på nästan 1mil.
Fredag: Vila
Lördag: Red dressyr hemma. Gick bra fast jag kräver lite för mycket av henne ibland så när jag låter henne vara lite mer och jobba lugnt så är hon riktigt fin!
Söndag: Skulle egentligen åkt och tävla i Filipstad och debuterat 110cm men den tävlingen blev inställ så då åkte vi till Askersund och hoppade en Pay'n jump istället. I 1m så red jag dåligt så den rundan försöker vi glömma, men en positiv sak va att jag inte tyckte att det va högt. Sen kom då debuten i 110 cm och det gick verkligen superbra!! När jag gick banan så planerade jag precis hur jag skulle rida och den planen följde vi. Resultatet blev en rivning på ett litet räcke men vad gör det när allt annat kändes superbra!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till en bra debut! Skönt nu är det gjort!

2009-04-20 @ 05:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0