Alexandra 1/4

Förra veckan kan sammanfattas i ordet Dressyr.

Måndag: Dressyrträning i västanby. Skrev om det i förra inlägget.
Tisdag: Vila pga. det hemska vädret
Onsdag: Då åkte jag iväg till Viby för att träna lite dressyr och rida igenom programmet tills söndagen. Det gick riktigt bra tillslut. Men jag fick rida programmet några gåner för att få alla saker att gå relativt bra. I början så försökte hin smita ut på en större volt när jag skulle ha en 15m. Detta fick jag jobba med och vara kvick med att parera när hon sköt ut bog och bakben åt alla håll. Tillslut så blev jag nöjd och vi åkte hem med goda förhoppningar inför söndagens tävling.
Torsdag: Bara skrittjobb hemma pga. dumt väder..
Fredag: Snöstorm = ingen ridning
Lördag: Då gjorde jag högskoleprovet så det blev tyvärr ingen ridning den dagen heller. Inte världens bästa uppladdning inför en dressyrtävling men vad ska man göra när vädret inte vill vara på sin bästa sida.
Söndag: Vi drog iväg tidigt till Laxå för jag startade som nr. 6. Framridningen började inge bra för de som redan var där inne när jag kom in tog stor plats och det ända jag gjorde i början va att undvika dom. Mamma peppade mig till att ta mer plats och det blev bättre när de gick ut. Jag tyckte att det fungerade ganska bra under resterande delen av framridningen, men skulle vilja haft igenom henne mer. Men eftersom jag har svårt att rida fokuserat när man är fler i manegen så blev det inte bättre. Det är verkligen en sak jag måste öva på!!!
Väl inne på banan så var dressyrstaketet och ena långsidan ganska farligt så hon blev väldigt spänd där. Domaren tyckte att travarbetet va riktigt bra, men skritten och galoppen fick sämre poäng. Skritten förstod jag men galoppen är jag lite besviken på men förstår varför. Det är bara att ta nya tag nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0