Alexandra


Måndag: Dressyrträning i Västanby, hon gick riktigt fint då! Eftersom jag fick igenom markarbetet ordentligt dagen innan så satt det kvar även idag. Vi gjorde övningar som verkligen krävde att man hade koll på både yttersidan och innersidan och det lyckades vi riktigt bra med faktiskt.
Tisdag: Det va så underbart väder så jag passade på att rida ut en sväng i skogen. Vi kom till en jättefin väg som tidigare varit en start och landningsbana för flygplan (väldigt längesen tror jag). Den hade jättebra underlag fast en del bitar var fortfarande täckta med snö och is. Vi galopperade i intervaller fram och tillbaka på den, jag vet inte hur långt eller vilken tid det tog men Cherry va svettig efteråt så det va nog jobbigt i alla fall.
Onsdag: VILA
Torsdag: Vi drog iväg till västanby för att trimma lite inför tävlingen. Jag ville ha henne mjuk och att hon skulle gå fram ordentligt för skänkeln och det tycker jag att jag fick igenom bra.
Fredag: Red hemma på ett gärde. Blev lite mjukgörande ridning idag oxå för att hon skulle vara mjuk tills tävlingen.
Lördag: Första hopptävlingen för säsongen, det blev 90cm+1m i Karlskoga. Framridningen gick faktiskt bra och jag va ganska säker innan jag gick in på banan. Det är aldrig bra när det gäller mig för då rider jag inte, och så vad det även denna gång. Vi va felfria på hinder men jag la en volt som vi fick 4 fel för + 1 tidsfel. I andra klassen gick framridningen oxå bra men jag va inte lika lugn som till klassen innan och det va nog bra för jag red mycket bättre. Men även i den här klassen fick vi 4 fel för en volt + 4 tidsfel. Volterna fick jag göra för att jag jag fick trycka på lite till hindret och efter det fick jag inte tag i henne igen. Men det är bara att fortsätta att träna och tävla för att få rutin :)
Söndag: VILA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0