21/4 Alice & Mikaela

När det var tävlingar i Karlsokoga för några helger sen så var både jag och Mikaela där. Hon red Muscot och jag red Harley. Mikaela starta bara en LD clear round för hon hade inte hoppat Muscot så mycket. Hon fick tyvärr två stopp men det var mest för att hon glömde rama in. Sen blev hon lite arg på sig själv och gjorde då en omstart. Då gick det hur bra som helst. Dom hade fint tempo och det blev mer rytmiskt,.
Jag tävlade en 90 och 100 dagen efter. I första klasseb råka han peta ett för att han låg lite fel. Men han var jätte fin och det kändes toppen. Sen i 100 hade jag redan bestämt mej innan jag red att om jag skulle vara felfri i grundomgången så skulle jag inte rida omhoppningen. Det var mest átt han hade aldrig tävlat i hela hans liv och så att det fanns en risk att han skulle vara för trött efter dagen. Men jag gick inte felfritt i alla fall. Först så rev han sista hindret i en kombination för han klarade på nått sätt att få in två galopp språng. Och sen rev han nästa hinder för han låg så himla fel. Sen fick vi ett jätte bra språng och då kände jag att det räckte. Så jag utgick. Men är på nått sätt ändå nöjd efter den helgen.
Det här kommer kanske lite efter. Men annars har det hänt väldigt lite här. Vi rider på som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att ni är nöjda! Snart är det laghoppning, då ger vi gärnet!

2009-04-22 @ 13:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0