1/4 Anna

Ja nu skriver jag igen! Men eleverna ska rida  övningen jag tipsar om i veckan så jag tänkte nån kanske vill använda bilden i sin blogg! :-)

Måndag: Lady vila. Hoppade Queen. Gymmet 40 minuter kondition.

Tisdag: Dressyrpass, Jag fick stundtals ihop galoppen genom att lossa yttersidan, ge och ta på tygeln och så helt plötsligt börjar hon låta som ett ånglok och hon sätter sig på baken. När hon kommer i sådan balans kan jag driva utan att hon hänger sig i handen. Tränade mycket uppfångningar i traven. Sedan red Hanna lektion.

Onsdag: Fick inte den där 100% balansen som jag fick igår i galoppen. Trots jag försökte jobba likadant... Tränade denna övning på bommar i cavalettistöd. Gick bra och lyssnade fint. Jag varierade med att lägga 3 eller 4 galoppsprång mellan blåa och att lägga 2 eller 3 galoppsprång mellan röda. Mellan röd till gul var det ett galoppsprång och mellan gul till blå var det två korta. Träningstips om ni har dålig fantasi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0